انحراف ستون فقرات و درمان آن
نوشته شده توسط : dr samadian

انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات

ممکن است فردی از یک بلندی سقوط کرده باشد یا در اثر حادثه دچار انحراف ستون فقرات شده باشد! در هر دو حالت باید جراحی ستون فقرات توسط بهترین جراح مغز و اعصاب صورت بپذیرد تا شکل مهره‌ها به حالت اولیه بازگردد.

ستون فقرات حالتی S مانند دارد و از نخاع در برابر آسیب‌های جدی محافظت می‌کند. هرگونه تغیر شکلی که در این ستون رخ دهد، حالت طبیعی بدن را دچار مشکل می‌کند و فرد نمی‌تواند کارهای روزمره‌اش را به درستی به انجام برساند.

حتی در صورتی که ستون فقرات آسیب جدی دیده باشد و مهره‌ها دچار شکستگی شده باشند، ممکن است بیمار نتواند دیگر هیچ وقت حرکت کند و برای همیشه زندگی بر روی صندلی چرخ‌دار را تجربه کند.

علائم انحراف ستون فقرات

والدین در فرزندان بالای ۸ سال خود به علائم انحراف ستون فقرات مانند باسن و شانه های نا متقارن، خمیدگی بدن به یک سمت ، احساس درد در بالای نواحی دچار عدم تعادل توجه کنند و اختلاف طول پاها در صورت مشاهده هر یک از این علائم حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایند

بسیاری از بیماران مبتلا به اسکولیوز به خاطر این که شکل کمر آن‌ها غیرعادی به نظر می‌رسد، به متخصص ستون فقرات مراجعه می‌کنند. در اغلب موارد انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) موجب بروز درد در بیمار نمی‌شود اما گاهی به مرور زمان باعث کمر درد می‌شود
برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دکتر صمدیان متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :




:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: